peterrojder.blogg.se

my world

Slött

Publicerad 2019-03-13 15:31:14 i Dagen som gick,

Jag skriver inget igen märker jag.
Det rullar på som vanligt och jag är mest slö så det passar väl in.
Lite snö som jag var tvungen att flytta på idag men jag tar bara det värsta så att jag kan komma in och ut utan att bli blöt.
Annars dans söndag, måndag och tisdag som vanligt.
Nu ska jag till Kolsnäs i kväll och sen blir det väl inget mer förrän till söndag då det är orkester på Kolsnäs. Jag ska försöka ta mig samman och kolla bilen lite först innan jag åker för det droppar lite olja någonstans unde Jag vill bara se var det är till att börja med. Dags för besiktning väldigt snart så det är bra att veta.
Gässen har fått lite problem några dagar nu innan snön försvinner igen men de hittar väl tillräckligt med mat. De har varit i älven nu några dagar och jag tog några bilder två dagar i rad.
Måndag.
Lite blåsigt och runt nollan. Svanarna var ganska samlade men gässen var spridda så långt jag såg.
Tisdag.
Runt -8 grader och nästan lite is på älven. Färgerna blir lite annorlunda. Fåglarna var mer samlade nu men svanarna hade delat upp sig.
Inte motiverad att skriva något vettigt just nu utan ska gå ut i garaget istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela