peterrojder.blogg.se

my world

Promenad i söndags

Publicerad 2019-03-01 20:03:08 i Dagen som gick,

I söndags var jag lite splittrad och hade en hel del tankar om ålder och födelsedagar mm. Så jag tog en promenad ner till udden. Lagom långsamt och med god tid att fundera lite och se mig omkring på vägen. 
De flesta av tankarna som rör andra tror jag att jag behåller för mig själv men jag tog några bilder med telefonen längs vägen.
Innan jag gick tog jag en bild ut över åkrarna från badrummet. All snö på åkern är borta och på morgnarna är det fullt med gäss som går och äter.
Längs vägen ner till udden ligger det lite snö men det mesta är borta. Väl nere såg jag att kommunen tydligen tycker att det är en bra plats att tömma snön från samhället på.
Man kan inte säga annat än att åsikterna om Hannäsudden varierar med tiden. Ett tag skulle det bli ett lyxigt område för kontor. Sedan blev det plötsligt ett hästområde. Något år efter det ville några politiker stycka av tomter för att bygga lyxhus utan att fatta att hästområdet redan gjort det omöjligt. 
Nu duger det tydligen bäst som avrinningsplats för skitig snö. 
Jag gick förbi snöhögarna och svängde ut mot piren.
Utsikten söderut ner mot bron var "glansfull". Isen ligger längs kanterna men strömfåran har inte varit frusen på hela vintern.
Den gamla piren finns ju kvar. Den var full med smältvatten så jag fick se mig för lite. 
Jag var kvar där en stund och lät tankarna vandra lite innan jag gick hem igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela