peterrojder.blogg.se

my world

Långtråkigt?

Publicerad 2019-06-03 12:21:58 i Dagen som gick,

Lördag.
Idag hade jag en sån där dag då jag kände mig lite uttråkad och egentligen ville göra något annat. Ursäkten att jag inte vill hålla på med bokföringen tror jag inte ens riktigt på själv även om den i och för sig stämmer. Jag vet vad jag skulle vilja göra men det går inte så jag fick hitta på något.
Slö förmiddag som vanligt.
Sen började jag fundera på mina matvanor och brist på disciplin.
Tänk om jag skulle göra lite vettig mat genom att röja lite i kylskåpet? 
Vad finns som blivit liggande?
Lök och potatis? Kanske något slags soppa? Eller en gryta?
Något mer?
Det fanns några gamla morötter.
Jag sorterade bort några.
 
Sen var de bara att sätta igång. Jag struntade i eventuella recept och började med att skala det jag tagit fram. 
Sen var det bara att skära allt i mindre bitar och låtsas som om jag hade koll. 
Jag fräste löken och sen ner med allt annat plus lite kryddor och det fick puttra ett tag. 
Det gick att äta.
Som vanligt gjorde jag för mycket så att det räcker några dagar trots att en del hamnade i frysen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela