peterrojder.blogg.se

my world

Helg

Publicerad 2019-06-17 21:49:18 i Dagarna som gick,

Sent omsider får jag skriva in lite kommentarer till de här bilderna.
Söndag 9 juni.
Jag höll på en del ute under dagen och kunde inte låta bli att ta en bild på den rosa syrene(?) jag har i tomtgränsen. Den är ett skott jag tog nere på udden för några år sen och har tagit sig bra. 
Det återstår att se om häggmispeln sprider sig och tar över. Schersminen står ännu närmare och får väl problem först i så fall.
Lite senare på kvällen gick jag en tur ner till udden. Jag gick inte raka vägen utan såg mig om lite på vägen. Nere vid vändplatsen växte det lite lupiner som inte var blåa. 
Jag blev stående en stund och pratade med en man som var på piren innan jag gick hemåt igen. Jag gick bakom hästanläggningen och ljuset över viken var lite speciellt. 
Sen strosade jag runt lite och gick så smånngom vägen tillbaks hemåt.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela