peterrojder.blogg.se

my world

Danskväll och en tur med Sofia

Publicerad 2019-06-28 00:34:37 i Dagen som gick,

Onsdag.
Det var dags för första dansen på Gårdsjö så förmiddagen kändes mest som en transportsträcka. Jag lastade ut två cd-hyllor i bilen som jag skulle leverera till Sunne och sen var det bara att äta, duscha och komma iväg. 
Jag åkte tidigt för att hinna in på banken en sväng innan 15.
Jag hann dit och ordnade en insättning av en återbetalad autogirodragning Sen blev det ett kort besök på biblioteket innan jag kunde leverera hyllorna runt 15.30.
På vägen till Gårdsjö körde jag om Ulla och Staffan.
Streaplers var där när jag kom fram.
Till att börja med var jag mest med och flyttade bord och stolar så att det blev klart med alla sittplatser. I-M dök upp och Ulla och hon började i köket. 
Jag fick ta hand om blommorna som skulle sättas i vaser och ut på borden.
Inte riktigt min grej kanske?
Sen blev det dans i ett utom under pausen då jag sprang runt och fyllde på kaffe till de som ville ha påtår.
Flera danser med I-M men för övrigt blev jag mest uppbjuden och det var många olika.
Röjning efteråt och efter städning, disk och annat var vi klara ungefär 0030.
Hem över Östra Ämtervik och jag tog några dåliga bilder från Nilsbybron. Färgerna blev väldigt konstiga och jag ids inte rätta till det ordentligt.
Broräcket var ockuperat av måsar som lyfte när jag stannade till.
Hemma och i säng efter 02.00.
 
Torsdag.
En natt med riktig dålig sömn.
Det blev en oplanerad tur med Sofia till Nytomta i Arvika.
Jag var bara med som sällskap och lite av bärare av kameraväskan. Sofia fotograferade hus och interiörer till blivande hemsidor så hon hade jobb ett tag.
När jag "strövade runt" lite tog jag några bilder med mobilen. 
De blev väl inget vidare.
    
Men det är väl inte så mycket mer att vänta sig när man är lite omotiverad?
Varmt i bilen så Sofia klagade. Fläkten vill inte fungera så jag får väl ta en titt på det nån dag när hon inte behöver bilen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela