peterrojder.blogg.se

my world

Gårdsjö 10 juli

Publicerad 2019-07-19 00:24:23 i Dagarna som gick,

Jag tog några bilder när vi förberedde dansen på Gårdsjö i onsdags. 
Det mesta börjar med att smörgåsar ska bres och kaffe ska kokas.
Några flitiga ordnar det.
Fikarummet ska ställas i ordning med dukar, ljus och blommor. Den här gången var bord och stolar på plats så det gick ganska lätt. 
Utomhus hann vi få ut bord och stolar innan orkestern kom. 
Det flöt på bra för dem när de lastade ur och fick in utrustningen på logen.
Och upp på scenen. Allt på ungefär en timme och sen lite "sound check".. 
Under tiden hann vi få blommor och det sista på plats ute innan alla dansare började komma. 
Sen blev det en bra kväll med drygt 130 betalande.
Jag dansade i stort sett hela tiden och det blev många bra danser. Under pausen sprang jag som vanligt runt med kaffe till de som ville ha påtår. 
När dansen var över gick det fort att röja. Orkestern var också snabb att plocka ihop och vi kom iväg hemåt strax efter midnatt.
På vägen hem stannade jag på Nilsbybron och tog några bilder som jag satte ihop till en panoramabild. 
Jag får göra om det en annan gång nu när jag sett vad som blev fel. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela