peterrojder.blogg.se

my world

Garagearbete i Göteborg 3. Söndag 7:e juli.

Publicerad 2019-07-31 11:27:26 i Dagarna som gick,

Söndag.
Vi höll på lite med trappan och åkte sen iväg och köpte det sista vi behövde. Det blev en tryckimpregnerad bräda, en takskiva till och långa gipsskruv. Med lite sågning gick det att få med det utan kärra. 
Så det var bara att sätta upp de sista skivorna i taket och börja bära in allt igen 
    
Det regnade så cyklarna fick också komma in. 
Röjning påbörjad.
Förrådet är ganska färdigt och användbart innan det ska målas mm. 
Ett golv kanske? 
Dags att städa.
Jag hade satt dit några skivor runt garageporten och Martin sopade för fullt. Det mesta av mina saker var redan utlastade till bilen. 
      
Sladdar i vägen. Det går nog ändå? 
    
Det blev en liten hög med gipsavfall till slut. Jag antar att det slutade med en dammsugning? Jag åkte i alla fall hem igen strax efteråt. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela