peterrojder.blogg.se

my world

Trött?

Publicerad 2019-01-03 22:52:45 i Dagen som gick,

Jag vet inte riktigt varför jag är så trött?
Kanske jag sover sämre än jag tror?
I vilket fall som helst så får jag kämpa för att hålla mig vaken så fort jag sätter mig ner och inte gör något. Lösningen är givetvis att göra något så jag försökjer att inte vara helt sysslolös någon längre stund.
En helt annan sak som stör mig ganska mycket är att mina händer darrar. Vet inte om det hör ihop?
Jag är van sedan många år att kunna göra det mesta jag vill. 
Så det stör mig att behöva kämpa med sånt som förr var ganska lätt.
För något år sedan var jag riktigt darrhänt och då trodde jag att det var en biverkan av en av de mediciner jag hade då. Jag fick några gånger be om hjälp för att knäppa knappar och andra småsaker. Det gjorde att jag fick kämpa mot en viss förnedringskänsla.
Jag blev skickad till neurologen.
Läkaren på neurologen hittade inget direkt fel utan tyckte vi skulle vänta och se.
Hans första kommentar var annars "Det är i alla fall inte Parkinsson". Han trodde nog jag var nervös för det. Jag darrade för fort och det blev värre när jag försökte koncentrera mig.
Det var inte något jag ens tänkt på men givetvis är det trevligt att få höra att det troligen inte är dödligt vad det än är.
Det blev i alla fall bättre men är fortfarande ganska störande.
Som t ex när jag skulle sätta dit några sladdar i det dubbla vägguttaget. De behöver kopplas ihop så att det räcker med en sladd in till kontakten.
Det syns nog på bilden hur jag förberett inkopplingen. 
Det är ganska tålamodsprövande att pillra med sånt när jag ibland måste styra skruvmejseln med båda händerna för att kunna få i den i skåran på skruven.
För att inte tala om att trä in sladdarna där de ska vara.
Karaktärsdanande kanske?
Jag tänker inte tala om hur lång tid det tog att göra i ordning båda uttagen men det är ordnat så att de går att sätta på plats.
Nu ska jag försöka sova lite längre genom att lägga mig tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela