peterrojder.blogg.se

my world

Händelselös dag

Publicerad 2019-01-10 19:32:27 i Dagen som gick,

Gårdagen slutade med årets första motionsdans på Kolsnäs.
Det var inte många där men det blev hyfsade danser ändå. Jag saknade lite mer låtar som jag gillar men det får gå.
Efteråt städade jag lite som vanligt. När jag precis var klar med städningen av toaletterna blev jag uppbjuden av en kvinna som helt enkelt fångade mig och tog flaskan med rengöringsmedel ifrån mig.
Hon ville ha en sista dans med mig innan hon åkte hem.
Jaja.
Jag tog lite golv efter det och åkte hemåt vid 22.
Idag är det inte mycket fart.
Jag har mest hållit på med papper och sorterat om lite bokföring och det är inte mycket att skriva om det. Det blev en kort vända ut vid ingången. Jag kapade till två elkablar som jag tänkte sätta dit i morgon. Jag borde väl förbereda de sista två kontakterna också men det gör jag också i morgon.
Men innan det blir något elarbete ska jag skjutsa Sofia och Patrick till tåget så att de kan ta sig till Arlanda. Jag ska ha deras bil här när de är borta så att jag kan gå igenom den. Allmän service och bromsar bak är väl det första. Sen antagligen lite rostfläckar och avgassystemet men jag får se. Danskurserna börjar till veckan.
Nu lite mer papper.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela