peterrojder.blogg.se

my world

En del dans och annat

Publicerad 2019-01-22 15:21:00 i Dagarna som gick,

Söndag 20:e
Trött på morgonen men kom ändå upp. Inte så mycket gjort under dagen mer än att jag städade undan en del och såg lite på bokföringen. Sedan åkte jag till Kolsnäs vid 14.30 och var där till 23.40.
Det var bara Ulla där när jag kom men vi blev lite fler efter en stund. Det var lite förberett på fredagen så en del av borden var undanplockade för det borde komma mer folk än vanligt. Sannex brukar dra mycket men frågan var hur kylan och annat skulle påverka.
Jag gjorde de vanliga kollarna av papper och lite annat på toaletterna och sen var det för min del bara en del småplock. Sannex var klara ganska tidigt med sitt och åt mat vid 16-tiden. Sen försvann de ut till bussen ett tag innan de gjorde sig i ordning. 
De första dansarna dök upp strax efter 17 och sen kom det fler och fler även om det inte blev fler än ungefär 140. Det var ganska lagom från danssynpunkt men det kunde gärna ha varit fler för ekonomin.
Jag bjöd nog bara upp en gång under kvällen men dansade alla danser. Några danser blev lite kortare för att jag fyllde på vatten. 
Efteråt lite städning och återställning av bord. Jag tog i stort sett toaletterna och lite allmän röjning men var kvar med Ulla och Staffan tills orkestern åkte. Ett par från Köping var också kvar för de hade fått sin väska förväxlad och den hamnade i Torsby. De fick tillbaks den efter att den gjort en rundtur. När de skulle åka startade inte deras bil men när jag skulle hjälpa dem gick den igång utan att jag behövde göra något. Det räckte tydligen att skrämma den lite. 
På hemvägen snöade det lite lätt och när jag mötte en lastbil i kurvan vid kapellet var det tur att jag visste hur vägen gick. Snörök så att det inte gick att se längre än nån meter.
För övrigt lugnt hela vägen utom två rådjur strax före Tolitaskolan och ett på rakan före Norsälven. Hemma stax efter midnatt.
Måndag.
Upp 8. 
Trött som vanligt men vid 10 kom Bengt och vi reviderade motorklubbens bokföring. Det gick ganska fort och när han åkt höll jag på med papper. Jag sammanställde löner och skatter för hela året och gjorde klart för att rapportera in det. Lisa hörde av sig och vid 18 åkte jag till henne och hon körde till Skoghall.
Buggkurs till 20.30. Kvinnoöverskott men det verkade ändå som om de flesta tyckte det var ok.
Hem igen och lite sen i säng.
Idag.
Upp 8 igen och ner till Däcko vid 10 för kontroll av hjulinställningen på CJX.
Den var sådär. Toeout var väl största problemet och det ska jag se om jag hinner göra något åt nu innan jag ska till Skoghall igen som stöddansare. 
Jag handlade på hemvägen och för övrigt under dagen mer papper och lite kontakter med Sofia om lite av varje.
Ja jag flyttade på lite snö också. Det hade jag glömt redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela