peterrojder.blogg.se

my world

Danskurser

Publicerad 2019-01-15 22:52:00 i Dagarna som gick,

Nu har de varit tre dagar med danskurser i rad. 
På söndagen var jag till Fagerås mest för att se hur det var med fördelningen mellan förare/följare. För mycket folk och jag tänkte åka efter pausen. Men jag blev kvar till 22 (önskemål) och dansade lite allmänt på slutet. Inte några snabba låtar så jag blev inte särskilt varm.
Igår var det kursstart på Hammarö och det var lite för många som kom för att det skulle vara riktigt bra. Lisa åkte med mig och I-M kom med Kristin och Gunlög från Sunne. Alla som var med i höstas var nog där men betydligt fler kvinnor så det var några som fick stå på båda kurserna. Tvärt emot i höstas då det var konstant mansöverskott. Vi får se till veckan när det blir dags att betala.
I dag åkte jag också in till Hammarö för Mats frågade igår om några kunde tänka sig att komma på nybörjar- och fortsättningskurserna för det var kraftigt kvinnoöverskott. Vi var fem som kom och det var ändå brist på förare. På båda kurserna var et väldigt blandad nivå och det är nog bra om några av de som var där avstår eller bara går nybörjardelen.
På vägen in till stan regnade det trots -5 grader. Småhalt och lite svårt att hålla rutan isfri. Blåljus synligt på två ställen på E18 när jag svängde av mot Netto. Jag tog den vägen för att köpa en klädställning som Sofia vill ha och det var ingen större omväg.
Annars inte så mycket gjort utom vanlig dammsugning och lite pappersplock. 
Bilmässigt har jag bytt till vintertermostat på CJX och satt dit ett nytt backspegelglas. Jag har också varit och fått hjulinställningen kontrollerad på LJU och den var inte så rätt. 
I morgon ska jag till Arvika på ögonkontroll och sen får jag väl sitta still ett bra tag innan jag kan åka mot Sunne. Pupillerna måste minska igen efter undersökningen innan man ser särskilt bra. Det verkar bli riktigt dåligt bilväder också med snöfall hela tiden som går över i regn om de får rätt. I Sunne banken vid 15 och sen Kolsnäs på kvällen. 
Kanske läge att ta med fika och en bok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela