peterrojder.blogg.se

my world

Vädret. Och lite dans.

Publicerad 2019-02-18 15:23:35 i Dagarna som gick,

Svenska R hade både tur och otur med vädret.
Kallt och bra i flera veckor innan och lite väl varmt under tävlingen. Det var otur.
Men som det ser ut nu hade det blivit betydligt värre om det gått nästa helg för nu smälter det snabbt. På det sättet var det tur.
Vad det nu har med tur och otur att göra. Vädret är ganska opålitligt.
Några bilder genom badrumsfönstret. Ungefär samma tid på dagen.
23:e januari.
Då var det nog som mest snö  Sen började det bli varmare.

10:e februari.
En liten sjö har bildats av smältvattnet som rann nedåt på åkern. Det kom lite snö ovanpå allt någon dag senare.

14:februari
Regn och plusgrader dygnet runt gjorde att det smälte ganska snabbt.

16:e februari. 
Visserligen lite kallare på natten men det fortsätter att töa bort.

17:e februari. 
Natten var kall så skillnaden är inte så stor.
 
18:e februari. 
Runt fyra grader på morgonen och över noll hela natten. Inte mycket kvar på åkern nu.
 
Helgen avslutades med några timmar på Kolsnäs. Per-Håkans var dagens orkester och jag var där från 3 till 23.30. Jag kom dit lite tidigare än planerat. Det berodde dels på att jag ville ha lite marginal på själva resan för att trafiken var lite tätare än vanligt och dels på en mindre omväg för att hämta en väska.
Vi var klara i god tid.
Sen kom det knappt 140 dansare. Det kunde gärna varit några till men för dansens skull var det tillräckligt trångt. 
Som vanligt var de bra och som vanligt tyckte jag att det var lite för högt. Jag stod inte en enda dans på hela kvällen även om några blev lite kortare för att jag fyllde vatten och annat.
Jag saknade några favoriter men de jag dansade med var bra.
Tät dimma på vägen hem och jag fick tänka lite på "avspänning" när jag kände att jag nästan fick spänningshuvudvärk. Lite lagom huvudrörelser kanske?
Det är lite speciellt att inte se bra mer än två-tre streck framåt på vägen. Att hela tiden vara halvt förberedd på att bromsa om något skulle dyka upp och hela tiden ha känslan av att jag inte är riktigt säker på var jag är.
Trots att jag egentlgen vet det. Jag kan vägen.
Väl hemma dusch och somnade sent. Jag vaknade också en vända under natten så det blev väl kanske fem timmars sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela