peterrojder.blogg.se

my world

Mer snö.

Publicerad 2019-02-07 17:02:00 i Dagen som gick,

Tisdag. 
Jag blev tvungen att ta bort lite mer snö. Det hade kommit ungefär en dm till så det var lika bra att försöka få bort det. Plogaren hade lämnat en rand så jag fick börja med att ta mig ut till vägen och sen jobba mig inåt.
Bort med snösträngen och sen körde jag det mesta av det som låg framför garaget över vägen för att bli av med det. Snön var betydligt tyngre idag även om det inte var tö så axeln fick sitt.
Alla buskar och träd var fulla med fastfrusen snö.
Jag nöjde mig med att ta bort det värsta framför huset. 
När jag precis var klar kom plogaren och la en ny sträng över infarten så det var bara att gå dit en gång till.
Sen var det nästan dags att börja fundera på att bli klar till kvällens danskurs på Hammarö.
Stöddansare.
Nybörjarkursen var det nästan jämna par och på fortsättningskursen var det helt jämnt. Jag blev kvar en stund efteråt och tränade lite på pardansen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela