peterrojder.blogg.se

my world

Mer papper och lite dans

Publicerad 2019-02-21 13:11:00 i Dagarna som gick,

Inte så mycket att kommentera just nu.
Jag har hållit på med papper den senaste tiden och röjt bort en del, slängt, sorterat om och försökt få ner antalet pärmar. Samtidigt har jag försökt renodla det lite så att jag inte ska behöva tveka vilken pärm jag ska sätta saker i.
Det går väl sådär.
Jag vet inte om det egentligen blivit färre pärmar men indelningen är nog mer konsekvent. 
På kvällarna har jag varit på dans på lite olika sätt. Det har varit samma nu i flera veckor så det är kurs på må-ti och Kolsnäs på onsdag. En liten skillnad igår var att jag hade sällskap av Lisa till Kolsnäs och det gjorde ju att jag hade två favoriter att dansa med. Men det var lite överskott på kvinnor så jag försökte gå runt lite de gånger jag hann välja. (Inte helt sant för några gånger valde jag min favorit helt själv.)
På vägen upp till Sunne konstaterade vi att åkrarna var i stort sett snöfria.
Det stämde med utsiktsbilden från tisdagen. Jag tog den strax före solnedgången och hade tänkt skarva in den som fortsättning på förra inlägget men ids inte.
Bilen krånglade igen och ljuset slocknade flera gånger så orsaken till det problemet har jag tydligen inte hittat. Det får nog bli nån timmes felsökning antar jag.
Idag vaknade jag till snöfall så SMHI har spått rätt. En dryg decimeter än så länge och det börjar klarna upp.
Nu är det strax dags för mer bokföringspyssel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela