peterrojder.blogg.se

my world

Fortsatt slöande

Publicerad 2019-02-14 23:33:41 i Dagarna som gick,

Hittils har veckan varit ganska slö förutom danserna.
Tisdag.
Ingen större fart. 
Jag försökte ringa skatteverket flera gånger men kom inte ens fram till kön. Sen såg jag plötsligt vad de klagat på. Jag hade registrerat löneuppgifterna på Prifty och inte på RoCo. Jag tror jag lyckades rätta till det.
Jag städade en del i garaget och plockade ihop en del som jag ska köra till tippen. Det får nog bli i slutt på veckan. Jag hade tänkt göra det på vägen til Skoghall men lyckades bli för sen för att hinna det. När jag väl kom på vad klockan var blev det dusch, mat och iväg till Hammarö efter ett snabbt besök i studion för att lämna lite saker där. 
Sen blev det lite kortare dans än beräknat. På nybörjarkursen var vi två stöddansare och det var fyra damer över. På fortsättningskursen var vi plötsligt en förare mer än det behövdes. Jag bodde närmast så jag åkte hem.
När jag kom ut till bilen var det +2 grader och regn. Redan före Bergvik var det 0 och snöblask. Från Hynboholm och hem samma temperatur men ren snö. Flera klimatzoner på sitt sätt. Jag såg ofta den skillnaden när jag åkte till jobbet förr och det var nära nollan.

Onsdag.
Lika trött som vanligt?
Inte riktigt för jag sov lite bättre och kom upp vid 8. 
En räv och fem rådjur gick på åkern.
Lite städning och pappersjobb på rummet. Sen rotade jag runt lite ute och försökte få det lite mindre halt genom att slänga grus ovanpå isen. Jag skulle som vanligt till Kolsnäs och bestämde mig för att åka en aning tidigare och försöka hinna rensa väggarna lite från klammer och annat som blivit kvar efter alla papper som suttit uppe.
Vägen över Tolita var väldigt varierande. Helt beroende på om solen kommit åt eller inte. Där snön var borta var asfalten täckt med tunn is och det var "halvhalt". Där snön låg kvar var det vanlig vinterväg och betydligt bättre fäste. När jag åkte upp var det nån grad över noll, På vägen hem var det fem grader kallare. Asfalten såg helt torr ut då vilket är lurigt men det var inte nämnvärt halt nånstans.
Jag hann rensa bort klammer på några stolpar innan jag blev uppbjuden. Sen blev det en bra danskväll. Det var lite fler där än de senaste gångerna och jag fick flera bra danser med I-M och vi kunde öva lite.
 
Torsdag.
Sov lite oroligt och var upp två gånger men upp i tid ändå. Sex rådjur på åkern när jag tittade ut.
Det blev inte mycket gjort under dagen mer än att jag fortsatt att rensa bort pärmar. För att känna att jag ändå rört på mig har jag gått ut till korset.
Först en gång mitt på dagen.
Det smälter.
Snöskoterspåren är i stort sett nere på backen nu. 
Lite senare gick jag ut på altantaket och tog en bild mot Gunnita vid 16-tiden.
Jag fortsatte med mina pärmar framför tv-sändningen från sträckan på travbanan och sen blev det en promenad till ut till korset. Det var 2 grader varmt och samma sorts halka som när jag åkte till Sunne igår och nästan svårt att gå bitvis.
Nu ska jag avsluta det här och lägga mig och läsa ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela