peterrojder.blogg.se

my world

Det här med rytm och timing

Publicerad 2019-02-11 23:57:30 i Dagen som gick,

Danskurs ikväll igen.
Löjligt många damer med tanke på hur få killar det var där. Med Mats var vi fem och det var 17 damer tror jag.
Så de fick stå mycket. 
Nu tror jag att de passade på att öva på sina steg även när de inte blev förda men det är åndå lite märkligt att det kan bli så snett. Flera damer som inte varit där förut samtidigt som tydligen flera killar var sjuka . Eller vad det nu berodde på att de var borta.
Nu var de inte det som jag skulle kommentera.
De första timmen var mest om "kick and change" eller vad det nu ska kallas. Ett tempobyte på ett steg eller hesitering om man nu kan prata svengelska. Ett dra ut det lite i tiden och ändå vara rätt på nästa fot.
Handlar om rytm.
För killarnas del blev det också några turer på slutet som för min del mest handlade om att hitta rätt rytm och timing. Sen är det ju klart bra om jag kommer ihåg vad jag tänkte göra när jag är mitt i turen.
Det blir enklare då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela