peterrojder.blogg.se

my world

Torsdag

Publicerad 2019-08-02 12:09:16 i Dagen som gick,

Jag vet inte varför torsdagar känns så "mitt emellan allt" för mig. Det är en dag då jag ofta känner att jag väntar på något.
Nästa dag?
Ingen dans. Och ofta ingen i sikte de närmaste dagarna heller.
Inget vettigt på tv.  
Oftast inget annat inbokat heller.
Alla väntar på fredagen.
Eller på vad som ska hända efter helgen när nästa vecka börjar.
Men. Ibland dyker något upp.
Jag hade just ätit när Sofia ringde och undrade om min kärra var användbar. Hon och Patrick var på Ikea och skulle köpa en soffa. Den gick inte in i hennes bil.
Det var den ju. Även om flaket är dåligt så går det att köra kartonger. Jag sa att jag kunde vara där om en halvtimme och bytte om.
Kärran har sin parkeringsplats bakom garaget och det visade sig att den var lite instängd av saker som grannen ställt på infarten.
Så jag fick dra ut den till vägen för hand och hann nästan bli lite varm av det.
Elkontakten krånglade lite så jag var tvungen att försöka få ordning på det när jag väl hängt på den. En annan granne kom körande när jag stod mitt i vägen och höll på med kärran så jag fick flytta mig lite akut och höll på att glömma kärrlåset mm liggande på bakluckan. 
Som tur var såg jag det när jag gick ur för en sista koll innan jag åkte iväg.
Lite sen till Ikea och Sofia stod och väntade.
Det blev inga bilder från lastningen men kartongerna passade perfekt på bredden. Det behövdes bara ett enkelt band över för att inget skulle kunna hända längs vägen.
Väl framme vände jag bilen och sen fick jag backa tillbaks lite så Sofia blev nöjd med avlastningsplatsen.
De lastade av allt och jag behövde inte lyfta något. På några minuter stod det framför ingången.
Jag frågade om jag skulle hjälpa till att bära upp det men det var inga problem sa de. De verkade överrens.
Så det var bara att vinka adjö och åka hem igen.
Jag svängde in på Biltema och köpte nya elkontakter och ett vinkelbleck. Fästet för kontakten är upprostat och jag ska se om det går att få dit ett bleck för att ordna det och samtidigt byta ut kontakterna. Det problemet får jag lösa "nån dag".
Resten av dagen blev en typisk torsdag.
Lite vattning, städning och mest slött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela