peterrojder.blogg.se

my world

En mellandag

Publicerad 2019-08-13 23:49:00 i Dagen som gick,

Tisdag.
En dag utan något särskilt.
Vaknade 6 men somnade om och gick upp efter 8.30.
Ganska snart efter mat mm lastade jag bilen full med brännbart (mest frigolit) och åkte till tippen. På vägen hem handlade jag och tankade lite både i bilen och i två dunkar.
LH skulle komma och hämta lite lådor och han dök upp strax efter att jag kommit hem igen.
Sen blev det mer mat och ännu en tur till tippen. Den här gången med kartonger och annan wellpapp. Full bil nu också. 
Jag tittade in snabbt till revisorn och gjorde upp om en tid för planering, handlade lite mer och sen hem. Hemma insåg jag att jag borde köpt de brädor jag behöver till ingången så det fick bli ännu en tur till Kil.
Onödigt.
Det borde jag ha kunnat spara in.
När jag lastat in brädorna i garaget gick jag in och bytte om till overall. Rensning av gräsmatta. Det blev två turer med skottkärran för att få bort högarna med äpplen jag krattade ihop igår. Gräsmattan blev fri från skräp så nu kunde jag klippa den.
Det tog en timme.
Jag undrar om alla småträd som verkar komma i hela gräsmattan är en reaktion på torkan förra året?
Lite tv och en promenad fick avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela