peterrojder.blogg.se

my world

Svårt att få fram ljuset

Publicerad 2019-04-14 11:16:55 i Dagen som gick,

Igår lyste solen över sluttningarna på andra sidan Norsälven. Jag fick för mig att jag skulle fotografera ljuset i trädtopparna. Asparna blommar och björkarna är väl på väg så det är ett visst skimmer över nästan alla lövträd.
På de första bilderna jag tog var det en större måsflock som flög från åkern ner mot älven.
 
Jag väntade lie och tog några bilder till.
 
Problemet är att jag är för dålig på att redigera bilder så jag ids inte riktigt arbeta fram hur ljuset lyser upp träden. Det enda jag egentligen gjort är ökat det svarta för att skuggorna ska b li mörkare. Det verkar som om det ligger ett dis över bilderna och förmodligen var det lite didigt även om jag inte tänkte på det. Teleobjektiv gör det tydligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela