peterrojder.blogg.se

my world

Kan det kallas vilodag?

Publicerad 2019-04-12 18:02:00 i Dagen som gick,

En kväll och natt med lite varierande "värk" i benet. Jag vaknade vid 5.30 och fick ta några värktabletter för att minska på "det störande momentet" för min sömn.
Förmiddagen gick åt till lite mer påläsning om bokföring och olika konton och jag väntade mest på att klockan skulle gå så att jag kunde åka ner till vårdcentralen. Mer värktabletter, lite mat och iväg till 13.
Väl inne gick det fort och lätt.
Av med tryckförbandet.
Jag försökte hinna ta en bild på bandaget innan det åkte av men slarvade så det blev oskarpt. (Sköterskan tyckte för den delen inte jag skulle ta en bild innan bandaget var utbytt.) 
Sen rev hon av plastbandaget och tvättade lite innan hon satte på ett nytt. Jag tog en bild efter bytet också och den blev skarpare.
Bara som jämförelse av de tre versionerna duger bilderna ändå.
     
Sen var det bara att åka hem och ta det lugnt?
Det enda jag har gjort efter det är ätit en gång och suttit ute i solen och läst lite reklam. 
Såret är klart mer "irriterande" nu än efter förra operationen. Jag antar att det är djupare skuret nu och inte bara bredare.
Men det ska gå över snabbt?
Annars lär dansen på måndag inte bli särskilt livlig för min del.

 
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela