peterrojder.blogg.se

my world

Fotomodell och bärare

Publicerad 2019-04-16 20:41:58 i Dagarna som gick,

I söndags var jag inkallad som fotomodell och litet hjälpreda när Sofia skulle fotografera mössor ute vid Alsters herrgård. Bilderna som Sofia tog har jag inte sett men jag roar mig med att lägga ut några av de jag tog när hon arbetade.
Först var det lite diskussioner inomhus om hur och var allt skulle göras innan de började.
Det skulle bli utomhus bakom herrgården någonstans. Det bar iväg upp bakom ladan och det blev några bilder innsn jag vaknade til liv. Senb skulle jag fotograferas men efter det var jag med ett tag.
En halmbal kanske?
Sittande eller lutad mot den? Hur ska mössan sitta?
Blir det bra så? Lite mer justeringar kanske?
Fotografen ser alltid till att ha en bekväm arbetsställning.
Sen skulle det vara några bilder på bara mössan.
Blir det bra? Bästa att kolla med flera personer.
Det får duga. Vi går vidare till ett annat ställe. 
Där blev det lite mer modellfotograferingar och sedan blev det mer diskussioner om vilka mössor och vilken bakgrund det skulle vara.
Den måste vi väl ha med? Det är ju Värmlandsmössan.
Undrar om den passar mot mossan?
Det blev klart efter en stund och jag avslutade med att ta en bild på Fröding innan vi åkte hem.
För övrigt har jag inte gjort så mycket de här dagarna utan försökt hålla mig lite lugn. Lite dans på buggkursen på måndagen och nån promenad.
En del tid har gått åt till att kontrollera och kontera allt i förra årets bokföring. Sent men nu är det dags att gå till revisorn snart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela