peterrojder.blogg.se

my world

Blommorna kämpar på

Publicerad 2019-04-26 23:59:15 i Dagarna som gick,

Påskhelgen.
Så mycket påskfirande blev det väl inte.
Mest småpyssel både inne och ute. Jag planterade om blomlådorna och klippte lite rosor och vinbärsbuskar.
Vi var iväg på dans i Örebro på påskaftonen och det bröt väl mönstret lite och var bra. 
Påskdagen och annandagen var jag mest i Sunne och hjälpte till med en del småsaker. God mat och trevligt sällskap! Och några promenader.
 
Tisdag.
Mest slöande men jag fick en del gjort i trädgården. Jag krattade undan en del löv och ris ur rabatterna. Scillan och blåstjärnorna kämpade tappert mot fjolårsriset och löv men blommar över väldigt fort.
  
Jag åkte in till KIl och hämtade medicin och sen vidare till Bergvik. Handlade lite och fortsatte handla på Coop på hemvägen.
 
Onsdag.
På eftermiddagen var det dags för en tur till Sunne igen. 
I-M och jag gjorde i ordning innan dansen började och sen gick det i ett till runt 22 innan allt var städat och klart.
 
Torsdag.
Jag satt ett tag vid datorn och sökte efter saker på nätet innan det blev en tur till stan och ett besök på Välsviken med Sofia. Vi köpte present till lördagen och Sofia såg till att den blev inslagen. Det blev några "danströjor" också i en annan affär. Sen blev det bråttom. Sofia hade glömt en sak så det blev en passering av McD och sen tillbaks till Skoghall där Sofia fixade en film som skulle iväg. Åter till Kd och jag lämnade henne så hon kunde fortsätta med kommande möten.
Jag åkte hemåt via Bergvik. Det resulterade i en del blommor till blomlådor och rabatter och några tröjor till.
Jag hade tänkt sitta ute ett tag i solen men det var mest mulet. När jag var ut och kände efter hur varmt det var såg jag att allt på baksidan av huset börjat blomma.
Forsythian är väl snart överblommad men liljorna har just vaknat till liv.
Hittills har jag inte lyckat få fram ljuset i björkbladen men det finns där.
Det "nygröna" går över fort.
Lite längre söderut i slänten växer det fler liljor och några få har börjat blomma.
De verkar ha väldigt svårt att bestämma sig för åt vilket håll de ska peka. De brukar vända sig mot solen. Det var molnigt men ändå? 
Jag satt en stund i alla fall och tittade ut över åkrarna. Det driver stora moln av damm lite längre bort där de håller på att harva och så. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela