peterrojder.blogg.se

my world

Svartsjuka, avundsjuka eller bara självömkan?

Publicerad 2018-09-22 23:58:00 i Lite för personligt,

Lördg kväll.
Det här kommer jag att fylla på efterhand.
Ibland blir jag lite misstänksam mot mig själv och varför jag resonerar som jag gör i olika sammanhang.
Mest för hur jag kan känna mig när jag känner mig lite utanför. 
Sen är jag ju expert på att vrida och vända på allt även om jag inte känner mig riktigt personligt berörd.
Eller hur jag nu ska uttrycka det.
På dans till exempel.
När jag vill dansa mer med någon än jag kommer åt.
Jag tror inte jag är särskilt svartsjuk. Det förutsätter ju något slags äganderätt.
Snarare avundsjuk på de som får dansa med den jag vill dansa med.
Eller det kanske bara är självömkan? Synd om mig? Lite ältande?
Jag ska fundera lite på de här känslorna och se om de i någon mån kan passa in på mig.
Det blir nog bara ett allmänt resonerande om vad det är för skillnad.
Onsdag.
Bokföring halva dagen. Det leder mest till "utmattning".
Födelsedag om tre månader. Det känns avlägset men ändå inte.
Angående rubriken inser jag nog att jag mest funderar på mina egna tankar och varför jag funderar. 
Metatankar om tankar?
Jag får återkomma när jag är på humör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela