peterrojder.blogg.se

my world

Mer "regn"?

Publicerad 2018-09-04 21:08:02 i Dagen som gick,

Idag blev jag uppringd av en sköterska på ortopeden och hon sa att det blivit något missförstånd mellan dem och Torsby så tyvärr ......
Hon kunde inte ge något besked om när det kunde bli aktuellt med operation men sa att i Karlstad är väntelistan lång. Jag fick ett nummer till operationsplaneringen så jag ska ringa i morgon.
Jag blev lite tröttare än vanligt så att säga.
Men strunt i det.
Jag gick ut och körde fram gräsklipparen, tog lös klippbladen och slipade dem. Den klippte dåligt förra gången när det var lite blött.
När jag satt tillbaks knivarna tänkte jag testköra lite men jag klippte i stort sett hela gräsmattan av bara farten.
Det sista kunde jag inte klippa för det låg kvar rester av häcken fortfarande framför huset. Det såg nästan ut som när jag la dit det. En gammal bild men nu var det högre gräs.
Så jag bar fram en stockbit att lägga upp bitarna på och började såga upp allt. 
Det tog en bra stund och jag blev genomsvett och fick ganska ont i ryggen.
Min rygg tycker inte om att jag jobbar nedböjd, 
Men det blev gjort.
Efter det kunde jag klippa rent där högen legat och ställde undan gräsklipparen och gick in.
Sågspån över hela mig.
Hjärnblödning skulle nog mina barn föreslagit.
Eller läckage.
Den högen avklarad men det är mer att ta reda på bakom garaget och i vedboden innan jag kan trava upp det på något sätt för att spara det till en strömlös dag.
I morgon ska jag in till CSK för kontroll av om operationen lyckats. 
Kanske det?
Och på kvällen är det dags för första motionsdansen för hösten på Kolsnäs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela