peterrojder.blogg.se

my world

Improduktiv!

Publicerad 2018-09-08 23:45:00 i Dagarna som gick,

Det är nästan en prestation att lyckas göra så lite som jag gör vissa dagar.
Onsdagen var väl en hyfsad dag för då kunde jag inte påverka så mycket.
Förmiddagen gick åt till att sitta på CSK. Jag hade gjort upp med K så att hon tog hand om min bil och körde hem den när hon slutade: Det ledde till att jag var på plats före 8 för att hon skulle hinna till jobbet i tid.
Så jag läste en timme innan jag hade tid kl 9.15.
Sköterskan tog hand om mig och kontrollerade synen. Hon avslutade med två droppar pupillvidgande.
Sen fick jag sitta i korridoren till klockan var nästan 11 innan jag kom in till läkaren. 10 minuter där och han sa att allt såg bra ut och att jag skulle fortsätta med alla droppar jag hade blivit ordinerad. Att det tog sån tid verkade bero på att han hade en "praktikant" hos sig som skulle bli ögonläkare.
Sofia hämtade mig och körde hem mig. Senare kom K med bilen och ännu senare åkte jag upp til Kolsnäs på dans.
Mansöverskott i början men sen var det jämna par så jag dansade en del.
Städning efteråt och hemma 22.30.
Torsdag. Mest en dag med lite åkande fram och tillbaks med Sofia. Inköp av dörrar på IKEA till henne och bord på Jysk till studion. Biltema, och sen till studion där vi tänkt sätta upp bakgrunderna men insåg att vi inte hade varken vattenpass eller de skruv som behövdes.
Så det blev lite mer golvläggning istället.
Hem  och lite läsning senare på kvällen.
Fredag. Inte mycket gjort mer än ett besök på Coop och sen till Edsvalla efter panel till ingången. Jag fick lägga in det under tak för det skulle bli regn.
Idag?
Känner av dansabstinens men vill inte störa så jag stannar hemma.
Lite städning. Åtta av panelbrädorna är grundade med olja. Jag tog baksidan för jag tror det blir bättre med en slät vägg. Nyckeltavlan är borrad, krokarna på plats och uppsatt. Diverse nycklar är flyttade dit.
Och nu ska jag läsa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela