peterrojder.blogg.se

my world

Stillsam dag

Publicerad 2018-10-13 00:03:00 i Dagarna som gick,

Fredag kväll.
Denna dag fick en lite speciell ton eftersom jag var på begravning på förmiddagen. Lugn och fin stund.
Kusin Inger fick i juni reda på att hon hade cancer och det gick ganska fort. 
Det var mycket folk i kyrkan och rätt många av mina kusiner var där. Jag var inte anmäld till minnesstunden så jag gick efter begravningsakten.
För övrigt har jag haft mer värk idag än de senaste dagarna. Jag slutade med värktabletterna efter måndagens danskurs och det har gått ganska bra till idag. Att jag slutade berodde mest på att jag kände mig lite yr och frånvarande. Såpass mycket att jag inte ville köra bil.
På måndagen hade jag ett ärende till studion för att de skulle komma och installera larm. Sofia ställde upp och körde mig dit och efter några timmar också hem igen. På kvällen åkte jag med Lisa och Ing-Marie till danskursen så den dagen löste sig. Men jag visste att jag skulle in till stan på onsdag och senare också till Kolsnäs om det gick så jag slutade med morfintabletterna.
Yrseln försvann i stort sett på tisdagen och värken var måttlig. Lite problem med märklig svettning men det är bara att duscha.
På onsdag träffade jag sjukgymnasten som gav mig några övningar som jag måste försöka bli ordentlig på att göra. Han ville undvika att jag hamnade i fel rörelsemönster sa han. 
Jag tror nog att han också syftade på min allmänt dåliga hållning.
Han tyckte också att jag skulle ta "träning till smärtgräns" som det står på lappen från läkaren med viss reservation. En del rörelser bör jag undvika innan det är läkt sa han. Nån slemsäck mm som tydligen behöver 3-6 veckor på sig för att återskapas.
Så nu har det varit två dagar utan någon speciell fysisk aktivitet mer än några promenader.
Resultatet så långt verkar vara mer värk?
Kanske jag stelnar till? Dans är ändå rätt mycket rörelser åt olika håll.
Återstår att se. Det blir väl lite dans på söndag och måndag igen.
Annars inser jag att jag ligger efter med skrivandet.
Sälenhelgen och Ålandsresan får jag skriva något om snarast innan jag glömmer det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela