peterrojder.blogg.se

my world

Att bryta upp från en icke existerande relation?

Publicerad 2018-10-28 10:53:53 i Lite för personligt,

Det här blir bara en kort notis. Jag har skrivit av mig det mesta på annat håll.
Det känns lite konstigt att sluta med något jag hållit på med ett bra tag men jag har bestämt mig för att hålla mig borta från Kolsnäs och troligen också Hammarö ett tag.
Det återstår att se hur länge det blir.
Kanske för alltid?
Anledningen kan vi lämna därhän men i grunden handlar det om att jag inte orkar se hur en person jag tycker om offrar sin personlighet. Det kan låta konstigt och det är säkert fel uttryckt men det är så jag upplever det. Att hon i vissa sällskap blir en annan än den jag känner och tycker om. På något sätt kontrollerad. Jag klarar inte att se det och vill inte vara i närheten. Det vore helt fel av mig att låta min närvaro påverka hennes val så då väljer jag att avlägsna mig. Att undvika henne kommer väl också att påverka mina möjligheter att gå på vanliga orkesterdanser men det gör jag knappast ändå annat än på Kolsnäs.
Så det blir en omläggning av en stor del av det jag gjort de sista åren.
Återgå till Fagerås motionsdanser?
Kanske.
Det är inte samma personer där men det löser sig nog.
Träning? Orientering?
Jag får se.

Just nu måste jag smälta mitt eget kanske korkade beslut.
Än så länge har det inte gjort någon skillnad alls men det kommer till veckan. Jag väntar mig kanske lite sorg och en hel del saknad över de jag inte längre kommer att träffa. Nu bara "ont i magen".
Men å andra sidan måste jag väl sysselsätta mig för att inte gå och älta saker så då blir det väl mer gjort?
Frågan är hur mycket av mina funderingar som beror på värk och annat fysiskt strul sista året?
Värken har varit värre än före operationen nu ett tag men nu prövar jag med Ibuprofen. Sjukgymnasten tror att inflammationen kan ha blivit värre och det ska vara inflammationsdämpande till skillnad från Alvedon.
Lite bättre igår och idag så långt.
Om magen tål det.
Även det lär jag få se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela