peterrojder.blogg.se

my world

Ärlighet

Publicerad 2018-11-16 00:13:00 i Lite för personligt,

Vad innebär det att vara ärlig?
Går det att vara helt ärlig mot någon utan att hamna i konflikter?
Vad innebär det egentligen att vara 100% ärlig?
Handlar det om att tala om allt man tycker och tänker?
Det kanske finns en gräns när det snarare blir dumt än ärligt? Det kan ganska snabbt ställa till det i en relation om man alltid säger vad man tänker.
Jag har haft anledning att fundera på det på sistone.
Jag återkommer.
Om fullständig ärlighet ska fungera måste båda parter lita på att den andra vill väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela