peterrojder.blogg.se

my world

Trädgård 6-9 maj

Publicerad 2018-05-14 15:53:36 i Dagarna som gick,

Trädgårdsarbete har mest handlat om gräsmattor nu i några dagar.
Gräs förresten? Snarare mossa.
6:e maj.
Jag tog södra och delar av västra sidan. Den södra biten fräste jag korsvisd men den västra fräste jag flera gånger för att jämna ut den lite efter grävningen av bergvärmen. Det ska fortsätta med att jag ska ordna rätt lutning och lägga plattor in i hörnet så att det går att sitta där när vädret är rätt.
 
 
8.e maj.
Jag fortsatte med västra och norra sidan. Massor med gräs och mossa gjorde att det fick räcka med fräsning i en riktning. 
 
Jag började kratta ihop det innan jag gjorde något mer. Det var ganska långsmalt så jag samlade det i en lång sträng. 
 
Jag hann inte så mycket mer utan det fick ligga kvar över natten.
9:e maj.
Slö morgon men sen fortsatte jag lite på framsidan. Det blev inte så mycket för jag bestämde mig för att det var viktigare att hinna köra undan högarna innan det var dags att åka till Kolsnäs på dans.
När jag kört undan allt blev det en hög som jag måste ta hand om senare. Jag vet inte riktigt var jag ska lägga den om jag inte flyttar på den gamla komposthögen. 
Det blir mer. Framsidan är inte fräst än. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela