peterrojder.blogg.se

my world

Våffeldag

Publicerad 2018-03-25 17:37:51 i Dagen som gick,

Sofia fyller år och vill ha våfflor så det är inte mycket att välja på.
Innan de kom hade jag lite annat i huvudet.
Jag behövde byta dörrhandtaget på bakdörren på min 9000 så jag pulsade fram genom snön och tog lös ett på en av skrotbilarna.
Det gick ganska lätt.
Förvånanvärt lätt.
Jag är lite härdad när det gäller dörrarna och småkrångel.
Strax efter att jag var klar med det så kom So o P så jag gjorde smet och började med våfflorna. U o K kom lite efter 13 och vi åt våfflor med grädde, glass och sylt. Småprat om lägenheten och vad som är kvar att göra.
När vi plockat undan och alla åkt gick jag ut för att byta ut handtaget.
Först flyttade jag bilen lite för att hamna i solen innan jag började. 
Varmt och skönt jämfört med de senaste dagarna.
Bytet gick också förvånande lätt.
Lite krångel med att låset hängde sig i fel läge så jag fick börja om lite men annars flöt det på. Det brukar alltid krångla med att få låsknappen genom klädseln men det gick utan större problem. Skruvarna gick också att få dit igen utan nämnvärt våld.
Så nu fungerar alla dörrar igen.
Återstår att bestämma om jag ska åka och dansa lite eller stanna hemma och göra något mindre fysiskt?
Det har varit många bra orkestrar i närheten senaste dagarna men jag har valt att inte åka nånstans. Tydligen undviker jag att riskera att känna mig utanför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela