peterrojder.blogg.se

my world

Funderingar

Publicerad 2018-03-10 11:20:00 i Lite för personligt,

Vi satt och pratade häromdagen och av någon anledning blev det lite funderingar runt åldrande. Kanske inte så konstigt eegentligen men det är inte något jag ägnat så mycket tankar åt.
I alla fall inte konkreta tankar.
Jag känner mig inte direkt gammal.
Även om en del av kroppen verkar lite sliten så tror jag huvudet är ganska med än så länge.
Vad jag märker.
Visst kan jag tappa ord ibland och bli tvungen att fundera på hur jag ska uttrycka mig. Men det problemet verkar mer ha att göra med "stress" och har funnits många år nu.
Men ändå.
Faktum är ju att åldern lär märkas mer och mer och det är inte så många år kvar. 
Jag kan inte förutsätta att jag är pigg i 20 år till. Det är snarare troligt att jag inte lever om 10 år om jag ska vara realist.
Dags att göra något roligt?
Det får nog bli på egen hand i så fall för jag verkar inte vara en person som har lätt att hamna i någon relation.
Men det inte roligt att göra saker ensam.
Eller också fortsätter jag som nu men ser till att hålla mig mer sysselsatt. Tankar på ensamhet och annat hinner man inte med om man är upptagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela