peterrojder.blogg.se

my world

Dansande

Publicerad 2018-03-23 00:00:00 i Dagarna som gick,

Helgen som gick blev det en del dans. En del planerat och några timmar som jag inte räknat med.
På lördagen var jag upp och hjälpte till på Kolsnäs runt en foxkurs och blev lite oplanerat hjälpdansare på kursen. Så det blev fyra timmar halvmotion. Lite städning efteråt så jag var hemma ungefär 19.
På söndagen var det orkesterdans med Framed på Kolsnäs så då var jag där från 16 till 23.45. Först var det smörgåsar och lite annat som skulle fixas innan alla började droppa in. I-M och jag ordnade smörgåsarna. Orkestern började spela vid 18. De var bra och jag hann med ganska mycket dans på de timmar de spelade trots lite "kökstjänst" och servering. Städningen efteråt blir alltid senare när det är orkester för det går inte att torka golvet förrän de har lastat ut och är klara.
Ulla, Staffan och jag var kvar till slutet och I-M gick strax innan när allt utom dansgolvet var färdigstädat. Dansgolvet tog jag efter 23.30.
På måndagen var de dags igen för veckans utmaning och nöje.
Buggkursen på Hammarö.
Min tur att köra och I-M åkte med.
Det gick ganska bra fram till den sista turen som jag inte fick ordning på. Vi testade den igår på motionsdansen och det gick lite bättre men jag måste få till placering och rätt timing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela