peterrojder.blogg.se

my world

Pågående projekt. Ingången 3.

Publicerad 2018-06-12 13:10:00 i Dagarna som gick,

9:e juni
På fredagen var jag med Sofia till Skövde på hennes näst sista "Apple-resa" så det blev inte så mycket gjort. Jag hann i alla fall med att göra spår i karmarna.
Och kapa och bocka till fönsterblecken. Underbleck. Jag sätter inga över fönstren.
 
10:e juni 
Dags att få ordning på nederkanterna. Innan jag började med det strök jag karmarna första gången så att det blir vitt där de eventuellt syns.
Sen var det dags för fotblecken eller vad de ska kallas. Kapning och bockning mm så att hörnen går att få till. Jag fick lossa några brådor igen för att få allt på plats.
En målning till och sedan satte jag dit underblecken. 
 
Brädan nedanför underblecken behövs för att kunna sätta fast fönsterfodren senare. 
Hur det ska se ut ovanför fönstren återstår att lösa.
Man får kanske en känsla för hur det kommer att se ut när karmarna syns bättre?
 
11:e juni
Inte så mycket gjort men jag fick dit en del av den undre delen av väggen. 
Det börjar se ut lite mer som en farstu. 
Brädorna tog slut.

12:e juni.
Jag åkte och skaffade mer brädor. De var över fem meter långa så jag tänkte lite innan jag började såga.
Det kommer att gå åt en del brädor på baksidan när jag ska bygga om vindskyddet så jag vill ha kvar längder på 3-3,5 meter.
Alla bitar nedanför fönstren är nu på plats. 
Så nu ska jag ordna småbitarna ovanför fönstren och måla ett lager rött innan jag sätter dit fönstren
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela