peterrojder.blogg.se

my world

Städdag.

Publicerad 2018-07-30 12:25:56 i Dagen som gick,

Igår var jag med Staffan och städade delar av campingen på Kolsnäs.
I början plockade jag rätt mycket allmänt skräp runt ytterkanterna och delade ut sopsäckar men sen övergick jag till att mest hålla på med krossat glas. Ganska meningslöst och onödigt jobb egentligen men tydligen är det rätt många som tycker det är en lämplig sysselsättning att krossa flaskor när man har tröttnat på att dricka.
Några få tycker också att det är helt rimligt att bara åka sin väg utan att städa upp efter sig.
Vi höll på från 9 till 13 innan vi överlämnade till de andra att städa klart.  
Hem till S och U och sköljde av oss lite och sen brunch på Slottet.
En liten rundtur med affischer och sen åkte jag hem efter det och var här strax efter 15.
En stund senare fick jag riktigt ont i höger axel.
Mer än vanligt.
Enda förklaringen jag kan komma på är att någon av alla rörelser vid skräpplockandet måste ha triggat igång värken.
Jag bestämde mig för att åka till Fagerås och se om det hjälpte att dansa lite. 
Eller om det skulle bli värre? Uppenbar risk.
Flera favoriter som gått kurser på Hammarö/Holken var där och jag dansade mest med de när jag kunde.
Ont men hanterbart i stort sett även om de reagerade på mitt ansiktsuttryck ibland.
På fikat skulle jag ta lite paj med glass men klarade inte att använda högerhanden för att sleva upp glassen.
Löjligt ont men fick hjälp.
Jag kunde ju ha använt vänster hand kanske? Tanken slog mig bara inte just då.
Jag var i alla fall kvar till 21 och försökte ha roligt trots irritationen över axeln.
Irritation är fel ord för jag orkar inte riktigt bry mig på det sättet.
Men det stör.
Nu ska jag gå ut i värmen och testa att måla lite, klippa grenar och kanske se på Tomas bil.
Kan bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela