peterrojder.blogg.se

my world

Det här med dans igen

Publicerad 2018-07-12 23:43:33 i Dagliga tankar,

Det är lite underligt hur det kan skilja så mycket mellan olika personer man dansar med.
Rätt många verkar uppskatta att dansa med mig och jag brukar inte behöva stå även om jag inte bjuder upp själv. 
Jag säger inte nej men som det har varit ett tag med axelkrångel och annat så har jag problem att dansa med en del kvinnor. Givetvis skiljer det rent fysiskt i storlek och annat och hur de dansar men det är inte riktigt det jag tänker på. För några vet jag att det är något med hållningen eller att de belastar armen på något annorlunda sätt.
Det gör i vilket fall som helst att jag redan innan vet att jag får ont av att dansa med vissa. Hållning ach annat märks mest i fox men i bugg finns det andra problem med de som drar eller håller i på lite udda sätt.
Så ibland smiter jag undan genom att försöka dansa med andra,
Nu var det inte det jag tänkte på utan att det kan skilja så mellan de där det ändå fungerar bra.
Många är väldigt följsamma och det är inga problem men det är ändå inte samma sak som med de få där det "stämmer". 
Det blir en annan sorts kontakt.
Något med personkemi? Eller vad? 
Det finns några stycken där det mesta fungerar. Det går att dansa nästan hur som helst och de är med.
De hänger med och det blir mer lekfullt och går testa lite. 
Sen finns det ju en absolut favorit men det är ju som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela