peterrojder.blogg.se

my world

Ännu en trött dag.

Publicerad 2018-07-28 22:22:19 i Dagen som gick,

Igår kändes det som om jag i alla fall gjorde lite nytta.
Jag var iväg till Kolsnäs och hjälpte till lite på de danskurser som Bugg & Sånt ordnar på Fryksdalsdansen. Staffan och Ulla ledde det hela. Det behövdes väl inte så mycket hjälp för det var väldigt få som kom på kurserna. De som var där verkade ändå uppskatta det. 
I-M var också där på buggdelen så hon kunde hjälpa förarna en del. Jag fick också nån dans med henne.
Efter det mat och sen hem. Det var löjligt varmt så jag hade ju fänkt byta om efterät och hade med ett komplett ombyte. Det blev inget för det kändes ganska omotiverat när jag inte kunde skölja av mig. Jag hade dumt nog inte tagit med badkläder.  
31 grader enligt bilen och det ökade till 32 på vägen hem. Väl här visade termometern på norrsidan 33,8.
Det var för varmt.
Jag undvek det och höll jag mig ganska mycket inomhus men flyttade lite saker under tak, vattnade några blommor och satt en liten stund i solen.
Varm kväll. 24,5 grader 00.30 så det gick inte så bra att kyla ner sovrummet.
Jag somnade ändå vid ettiden men väcktes runt fyra av kajorna. 
Somnade om men de kom igen vid 06.30 och då var jag vaken ett tag innan jag domnade bort en stund till 08.00 då klockradion talade om att det var dags.
Temperaturen gick knappt under 20 på hela natten. 19,5 som lägst.
Idag slö morgon som vanligt.
Jag dammsög och flyttade runt lite innan jag gick ut och funderade på hur jag skulle göra med det sista på ingången.
Överbleck eller inte? Jag hade tänkt strunta i det men har blivit fundersam på om det duger utan.
Simon ringde och de kom ett tag för att jag skulle titta om det var värt att laga deras bil. Båda trösklarna är ganska rostiga så min dom var att det nog är bättre att sälja den som den är innan det blir körförbud på den. Moa passade på att städa ur den och tvätta av det värsta.
Jag försökte under tiden göra ren vindrutan på CJX och bytte också ut ena torkarbladet.
När de åkt vattnade jag lite lätt. Prognosen var att det skulle bli regn så jag ville att marken skulle vara lite mjukare på en del ställen.
Strax efteråt började det regna.
Åskan mullrade och det kom 12 mm på en liten stund. Sen har det småregnat lite men det kom bara någon mm till.
Jag halvsov ett tag i soffan innan åskan slutade så att jag kunde få på tv och dator igen.
Och nu sitter jag här.
Tänk om jag skulle försöka sova lite tidigare för en gång skull? Jag ska ju till Sunne i morgon bitti igen och hjälpa till lite på campingen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela