peterrojder.blogg.se

my world

Varierad dag

Publicerad 2018-01-24 00:01:28 i Dagarna som gick,

Gårdagen var lugn även om jag gjorde en meningslös tur till stan. Jag följde med Sofia in för att åka till allergimottagningen men det kom ett telefonsamtal på vägen att läkaren var sjuk så tiden blev ombokad til nästa vecka.
Så jag drällde två timmar på Bergvik till Sofia var klar.
Kvällen var rolig med buggkursen på Hammarö.
Jag körde och I-M åkte med. Det fungerade hyfsat och jag hade inte ont men svullnaden känns lite besvärande ibland. Jag kan fortfarande inte ha vanliga jeans och mysbyxor är inte direkt det jag brukar visa mig i offentligt annars.
Idag fick jag ta mig upp ur sängen vid 7.
Jag skulle vara på röntgenavdelning kl 9 för ultraljud av mina njurar så det var bara att gå upp äta och komma iväg strax efter 8.
Sofia körde mig dit och vi var på CSK redan 8.30.
Jag kom in 9 och läkaren höll på ett bra tag och var tydligen väldigt noga med att se efter hur mina njurar ser ut. Det var nästan så jag blev fundersam på vad han letade efter.
I vilket fall som helst kom Sofia och hämtade mig och jag fick åka med till polisen och vänta lite när hon ordnade ett nytt pass. Sen fick jag skjuts upp till Kau och hon åkte vidare för att klara av sina fotograferingar.
Snabbt besök i skrivsalen där jag hade en som satt med en omtenta.
Sen en promenad till mitt gamla rum som stod tomt. Jag ställde in min ryggsäck tillfälligt och gjorde en runda för att kolla om jag kunde använda rummet och om jag kunde få några papper utskrivna. Lite prat med olika personer och sen såg jag till att få igång min gamla dator som stod kvar på rummet. Lite krypande med sladdar och adaptrar och sen var det nästan som förr.
Förutom att det inte känns som förr.
Lunch och vid 13 gick jag iväg för upprop och första föreläsningen. Jag trodde det skulle bli kortvarigt för den bokade salen skulle inte rymma alla studenter.
Det visade sig att jag hade fel och alla fick plats.
Så rutinen fick ta vid.
Jag hade inte direkt förberett mig för jag trodde som sagt att det bara skulle bli upprop och lite genomgång men det blev en snabb repetition av saker de borde ha fått i förra kursen. 
Förstärkarmodellen och några kopplingar med operationsförstärkare.
Jaja.
Det kan nog gå det här också även om jag innan inte kände mig så inspirerad. Studenterna verkar trevliga.
Sofia kom och vi åkte hem via affären och lite matköp.
Sen var frågan om jag skulle åka till Holken?
Jag är fortfarande ganska svullen så jag funderade inte särskilt mycket på att åka på dans i kväll när Lisa ändå inte skulle iväg. Troligen blir det ingen dans på Holken nu i vår för min del.
Sovdags kändes det som!
Jag kunde inte hålla mig utan gick in och kollade om röntgenläkaren skrivit något.
Det hade han och det verkar som om han inte hittat något fel på det remissen bett honom kontrollera .
Ledig i morgon men Kolsnäs med orkester på kvällen så det blir lite längre än vanligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela