peterrojder.blogg.se

my world

Nu får det snart vara slut på klagande

Publicerad 2018-01-18 22:57:49 i Lite för personligt,

Igår dansade jag nästan inget igen. Lite självplågeri men jag höll mig. Det blev bara några lugna fox-låtar men det gör mig ändå glad.
Ganska lugn natt och svidandet när jag rör mig har minskat så jag sov nog rätt många timmar. Jag inbillar mig att svullnaden har minskat lite också. Blodmängden under skinnet har i alla fall minskat nedanför såret.
Lite sen upp och det var ganska snart dags att åka till vårdcentralen igen. Sofia skulle iväg på jobb så jag skulle ta CJX som stått flera dagar och det gällde att försöka få fram den ut snö/is-lagret.
Den startade snällt och det mesta av isen gick att ta bort. Fläkten vägrar fortfarande fungera så jag fick torka av rutorna med en handdduk med jämna mellanrum. Inget att ge sig ut på längre turer med innan det är ordnat men till Kil gick det ganska bra.
Läkartid 10.30 och som vanligt var M lite sen så klockan blev nog nästan 11 innan det var dags för koll av prostatan. För vilken gång i ordningen vet jag inte och det blir inte roligare för att det upprepas. Han konstaterade att det verkade ok och kommenterade också att jag var vackert färgad nedertill innan han fick ge sig iväg på ett möte.
Iväg till apoteket efter mer Panodil och hem igen.
Jag flyttade på lite snö. Det gick bra och jag kände inget särskilt alls förrän jag lyckades slå i magen mot handtaget på snösläden.
Aj!!!
Det är enda kommentarern.
Så det blev lite ondare igen men det är nog bara tillfälligt. Jag har tröttnat på att beklaga mig så det får bli bra nu. Om fyra dagar är det danskurs igen och då vill jag kunna göra i stort sett allt som kan bli aktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela