peterrojder.blogg.se

my world

Lugn fredag

Publicerad 2018-01-19 23:03:13 i Dagen som gick,

Jag vaknade bara tre gånger i natt och det var måttligt ont så det är på bättringsvägen.
En inspektion visade att det fortfarande var ganska blått och svullet ner mot benet men jag bestämde mig för att ta bort det bandage som satt över såret. I instruktionerna jag fick efter operationen stod det att det skulle tas bort efter ca en vecka och det är några dagar sen.
Det lossnade utan större problem och det var väldigt lite blod runt snittet. Sen är det en annan sak att det verkar bli lite småkrångligt att få bort klisterresterna.
Sen hade jag tänkt ligga och lata mig mest hela dagen men det blev inte så.
Större delen av dagen har jag hållit på med kursen som börjar på tisdag. Resultatet av dagens arbete har blivit att jag har skrivit rent planeringen och lagt ut på It´s och lagt in en lista på studenter så att de kan se den information som finns.
Det kanske är ett tecken på att jag är lite måttligt motiverad att jag gör det först nu?
Eller om det kan bero på att jag har haft annat i huvudet?
Någon nämnvärd fysisk aktivitet har det däremot inte blivit idag så den delen har jag uppfyllt.
Framåt kvällen tyckte Sofia nog att jag varit overksam så hon ville att jag skulle göra en äppelkaka eller en paj. Hon tog fram äpplen ur frysen så jag blev tvungen att göra nåt.
De satt och spelade brädspel när jag rörde ihop degen. Runt 19 fick jag in den i ugnen och resultatet blev i alla fall ganska "vackert".
Äppelbitar rullade i kanel och socker och lite granatäpplen. Den fick svalna lite och sen tog jag en bit själv med lite gräddglass när de fortsatte att spela.
Det var helt ok så det blev en till framför "På spåret".
Det har försvunnit mer på något annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela