peterrojder.blogg.se

my world

Funderingar

Publicerad 2018-01-06 22:03:33 i Lite för personligt,

Igår kväll var jag nog lite halvbesviken på mig själv. Mest för att jag inte kom iväg på dans tror jag.
Men det var nog lika bra även om jag saknar de jag helst dansar med.
Så jag får försöka vända den saknaden till något bra.
Det gäller väl att hitta det positva i allt?
Jag brukar normalt vara ganska positiv och inte gräva ner mig för mycket i grubblerier men jag har varit lite "sådär" ett tag nu.
Inte direkt negativ men tveksam på något sätt.
Jag antar att det är tjafset runt bråcket som stör mig. Om det nu kan kallas tjafs.
I så fall borde det snart var över på ena eller andra sättet.
Redan i den kommentaren märker jag hur jag är påverkad.
Något slags olustkänsla som smittar av sig på mina tankar. 
Så jag blir lite fundersam på andra saker än jag brukar vara.
Personer.
Relationer.
Brist på relationer.
Närmaste framtiden.
........
Åldrande? Är det orsaken?
Tror inte det beror på det även om jag är medveten om att åren går.
Än så länge känner jag mig inte direkt gammal även om jag för 50 år sedan nog skulle ha trott att jag skulle göra det vid 67. Så länge jag kan dansa och klarar av att göra de vanliga sysslorna tänker jag inte "sätta mig i gungstolen".
Det kanske är det som varit problemet ett tag?
Att jag haft svårt med rätt mycket av det jag vill göra.
Behov av hjälp?
Stör det mig? 
Ja ibland. Men jag drar mig inte för att be om hjälp om jag måste även om det känns lite. Värst med småsaker. Jag har fått be om hjälp både med skjortknappar och skosnören några gånger. 
Det svider även om jag kan hantera det.
Det känns inte heller särskilt inspirerande att undervisa igen. Det är inget jag ser fram emot.
Varför vet jag inte men det kanske helt enkelt är så att jag lämnat det bakom mig? Mentalt i alla fall?
Att gå tillbaks till något man lämnat kanske alltid känns som en tillbakagång och inte ett framsteg?
Det skulle kanske kännas annorlunda med någon annan typ av undervisning men det lär jag inte ta reda på för det känns som om jag har annat att syssla med. Det här gör jag bara för att jag vill försöka göra något roligt för pengarna.
Och jag hoppas det ger resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela