peterrojder.blogg.se

my world

Igång igen?

Publicerad 2018-02-01 23:26:15 i Dagen som gick,

Nu tänker jag börja vara lite mer normal.
Bilarna måste fixas till och jag måste få undan en del från golvet i garaget för att kunna göra något. Det står saker överallt för vi var tvungna att plocka ner hyllplanen närmast taket när vi började sätta upp takgips in mot väggen.
Det blev inte klart före operationen så allt som stod på de hyllorna står nu på golvet.
Två stora skivor måste upp för att göra klar raden vi håller på med och sen är det en smal remsa närmast väggen.
 Sen är det en hel rad kvar närmast fönstren
Jag skar till och satte upp två smala gipsskivor i längs väggen nu på eftermiddagen. Det är på gränsen att jag når in över de hyllplan som är kvar men det gick ganska bra även om det stramar och svider lite när jag sträcker på mig. 
För att komma vidare måste vi försöka få upp de två stora skivorna.
Om Patrick kan provar vi i morgon.
Det blir nog lite värre för då måste jag ta i lite för att trycka upp skivorna när vi stöttar upp dem mot taket. Jag får se hur det känns för jag tänker inte riskera något.
Danskurser och annat att tänka på. 
Kanske lite redan til helgen om de behöver hjälp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela