peterrojder.blogg.se

my world

Garagetaket nästan klart.

Publicerad 2018-02-15 10:48:00 i Dagarna som gick,

Under helgen gjorde vi klart gipset i garagetaket. Det har blivit utdraget i tiden för jag har inte riktigt vågat lyfta och sträcka mig men nu är det klart med mycket hjälp från Patrick. Jag ska bara skruva lite tätare så får det duga tills vidare. Det borde målas men det får nog vänta tills det blir lite varmare.
Dagarna innan förberedde jag i alla fall det sista arbetet.
Innan vi kunde börja var vi tvungna att röja upp längs väggen för att nå taket. Gipsskivorna måste alltså bort från golvet så jag började med att kapa och göra i ordning de skivor som skulle gå åt.
De sista skivorna ställde vi upp mot väggen men det jvar u en del annat som måste flyttas också.
Sen var det bara att lyfta och skruva. Vi hjälptes åt att få skivorna på plats och sen skruvade Patrick medan jag mätte och gjorde hål för dosorna.
 
På slutet var det lite svårare att komma åt men den sista skivan var mindre så den gick att hålla för hand tills några skruvar var i. Jag hoppade ner och tog en sista bild.
 
Nu är det bara att börja plocka upp allt i hyllorna igen och rensa bort allt som ska slängas.
Som synes en del att göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela