peterrojder.blogg.se

my world

Funderingar

Publicerad 2018-02-04 22:25:06 i Fria tankar,

Jag har funderat lite av och till på uttrycket jag hörde en kvinna på tv säga. "Om du sitter på tåget och inser att du är på fel spår ska du hoppa av. Annars kanske du hamnar på en slutstation du inte vill till."
Jag såg inte på programmet egentligen men eftersom de satt och diskuterade sina liv syftade hon nog på relationer.
I mitt fall känns det som om det skulle kunna gälla det mesta. 
Så jag började tänka på om jag verkligen bytt spår någon gång och hur.
Relationer?
Det är inte så många att det egentligen går att diskutera men visst blev det ett nytt spår i samband med skilsmmässan. Ett ganska rejält spårbyte på många sätt. Inte minst rent praktiskt i det dagliga livet.
Och egentligen avbrott vad det gäller relationer så där är inte mycket.
När det gäller livet i övrigt har jag nog gjort spårbyten som satt sin prägel på mig.
Vad har jag gjort?
Hoppade av högskolestudierna efter tre år. Omotiverad och började jobba med bilar och annat.
Bråket om vapenfri tjänst höll på i tio år och störde mig "en del" men jag sadlade om igen och utbildade mig till lärare.
Vapenfri tjänst med avbrott i förtid, hemkomst, lärarjobb, pappas dödsfall och studierektorstiden.
Giftermål och barn.
Forskarstudierna, flytt och flytt tillbaks, villaköp, pendling och avbrott.
Lärarjobb igen och studierektor.
Nytt jobb på universitetet och alla uppdrag, övertid, skilsmässa ....
Jobb, jobb ..... pension
Jag får fundera på vad som egentligen varit värt att kallas spårbyten. 
Och om jag har någon aning om vad jag önskar som slutstation.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela