peterrojder.blogg.se

my world

En vanlig dag?

Publicerad 2018-02-18 00:18:00 i Dagen som gick,

Jag vaknade som vanligt tidigare än jag ville men låg kvar ett bra tag även efter att klockradion dragit igång vid 8. Det gjorde jag nästan aldrig förr. Då var jag direkt upp och var inte mycket för att ligga och dra mig.
Kan det vara ett tecken på att jag sover för lite?
Eller bara lathet?
Efter en lite slö morgon har jag suttit med bokföringsunderlag och kvitton en stor del av dagen. Det är sånt som borde göras löpande men det blir aldrig gjort. Nu måste det göras klart för momsdeklarationen ska in.
Som vanligt får jag leta.
Någonstans har jag en bunt kvitton som jag ordnat men just nu vet jag inte var.
På eftermiddagen gick jag ut och såg lite på lampor mm på RZT. Det tog en stund och jag bytte halvljuslampor och en i extraljusen. Jag började frysa men upptäckte att en parkeringslampa var trasig så det var bara att byta den också.
Sen fortsatte jag med att röja lite i garaget.
Plock och sortering. Det mesta flyttar jag runt och upp i hyllorna på olika sätt men en del hamnar i bagagen på CJX för kommande transport till tippen.
Det börjar gå att se golvet nu.
Lite senare bar Patrick och jag ner ett skåp till källaren och sen bar Patrick ner de bordsskivor som var kvar. Jag flyttade på en del skivor och var kanske på gränsen för jag kände av ärret efteråt. Det var inget som var särskilt tungt men jag ska nog undvika alla lyft ett tag till kanske? 
Trälådan med leksaker och spel borde ut men då måste jag röja en plats under tak.
Vi får se i morgon.
Det är dans på kvällen också så jag får planera dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela