peterrojder.blogg.se

my world

Städning

Publicerad 2018-12-09 11:53:16 i Dagarna som gick,

29 november
En slö dag.
När jag kom igång gick jag ner i källare och började röja ur några breda Ivar-hyllor för att ta dem till förrådet i studion. Först var det en hel del jul- och adventssaker som jag bara flyttade undan. De ska ju fram snart. Det mesta övriga var mörkrumsutrustning som legat i många år nu. Två förstorningsapparater, labbutrustning med en massa fotopapper och kemikalier och tyvärr också gamla oframkallade filmer som jag tydligen förträngt. Över 30 stycken om jag räknar med de jag hittade i garderoben på mitt rum. Det blir nog att ta hand om det framöver.
Det låg också lite lampor av olika slag i en av hyllorna.
När jag ändå var på gång bestämde jag mig för att flytta en av de smala hyllorna dit de breda stått. Det var två smala kvar på den väggen och jag fyllde ut mellan dem så att jag fick fyra hyllor i bredd. Jag sorterade in det mesta av de datorsaker som jag vill ha kvar och flyttade tillbaks fotosaker, leksaker mm.
I den breda hyllan på andra väggen återstår det en del sortering av "datorskräp" innan jag är klar. Samam sak för lådorna som står framför hyllan. Lite blandat innehåll.
De datorsaker som jag bestämde skulle bort hamnade på golvet i olika rum.
Det blev 2 kompletta datorer, 4 datorlådor, flera moderkort med processorer och minnen och ett antal grafikkort mm. Och 10 gamla skärmar. 
Jaja.
Jag fortsatte uppe en stund med att kolla upp resten av gamla analoga fotosaker som ligger i skåpen och på andra ställen. Det finns bland annat 5 Canonkameror och 5 objektiv, en 6x6-kamera som är oanvänd och någon oexponerad film.
Sen finns det lite nyare digitala saker som vi heller inte använder.
Det måste nog bli några annonser på 
blocket eller om det blir återbruket/tippen.
Nån dag senare hjälpte Sofia mig att hänga på dörren till "matkällaren" så att den är på plats. Den skulle väl egentligen sitta tvärtom men då blir det dumt att öppna den.
Så nu återstår det att få bort allt som inte ska vara kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela