peterrojder.blogg.se

my world

Inte mycket gjort. Nu heller.

Publicerad 2018-08-05 13:50:02 i Dagarna som gick,

Det händer inte mycket.
Eller om man vill uttrycka det lite annorliunda:
Det är ingen större fart på mig.
Vad har hänt?
Lite städning och röjning här och där men det märks knappt. Det som märks mest är röjningen av några lådor i hurtsarna. Det finns mer kvar att slänga sen Kau-tiden.
Utomhus syns det att jag rensat upp bland delarna efter häcken jag sågade ner.
De lite grövre delarna har jag samlat i tre högar och ska kapa upp det i kortare bitar när det blivit lite svalare. 
Ved?
Kanske det men jag har ingen direkt användning för det nu när jag använder värmepumpen.
Riset har jag än så länge bara dragit ner mot komposten.
Det ska brännas upp tänkte jag men det är inte direkt läge att göra det nu med tanke på torkan. 
Det är ändå en viss skillnad mot hur det såg ut direkt efter att jag sågade ner häcken.
I garaget har jag inte gjort just nånting men ska förska ta ett tag sen om axeln tillåter det.
Jag har hämtat hem rören till byggnadsställningen.
De längre rören drog jag bara av från kärran så att de ligger framför garaget. Lite för tunga att bära innan jag får hjälp som axeln är nu. Övriga delar tog jag i skottkärran till norrsidan så nu är det "bara" att sätta upp allt på norrväggen. Sen kan jag försöka måla och ordna den sidan till att börja med.
 
För övrigt dans på Gårdsjö loge som vanligt i onsdags. Några riktigt bra danser gjorde mig glad.
På företagen gör jag inte så mycket just nu. Jag har ordnat lite papper till skatteverket och för övrigt ska jag väl skicka en räkning till Kau och göra den sista tentan i mitt liv(?).
Det är lite på gång för Sofias fotograferingar.
Studion ska inredas färdigt så Sofia och jag har ordnat lite. Vi satte upp en hylla i förrådet och la ut heltäckningsmattan i studiodelen för att se hur det såg ut. Sen blev det ett besök på Ikea och gardinstänger är inköpta och ska upp på plats. Snickarna kom när vi var där och såg till att fönstren går att öppna.
Det får bli borrning och pluggning nån gång under veckan för gardiner och annat och klickgolvet ska läggas i kontorsdelen och det tar väl också någon timme.
Dags att gå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela