peterrojder.blogg.se

my world

Blommor och annat

Publicerad 2018-08-22 23:23:00 i Dagarna som gick,

Till slut bestämde jag mig för att göra något åt blomlådorna som stod på marken.
Från början var tanken att det skulle hänga blommor på räckena runt ingången men räckena har inte suttit på plats på många år. Innan jag köpte lådorna hade jag dessutom börjat bygga in allt.
Så de skulle upp på väggarna!
Krokarna först.
Jag såg direkt att fästena jag köpt egentligen är gjorda för att fastas över ett räcke. Jag testade ändå så kan jag göra om det senare om det behövs. Fästet mot väggen vände jag för att få allt lite närmare väggen och då är det möjligt att lägga en bräda emellan för att staga upp det lite.
Blommorna har mått sådär när de stått på marken.
Lådorna får plats men de lutar lite mer än jag egentligen vill.
De är i alla fall på plats. Den norra väggen kan jag inte ha något på så länge jag har rhododendronbusken där. Jag borde nog flytta den till något annat ställe för den blir hela tiden för stor och blir inklämd mot väggarna. 
Nu är det bara lite annat som borde planteras i "lannet" men det måste grävas upp och rensas först om det ska vara någon ide.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela