peterrojder.blogg.se

my world

Kvällspromenad till udden.

Publicerad 2018-04-07 18:50:52 i Dagen som gick,

Fredag 6:e april kl19-19.30.
Jag är fortfarande trött efter feberomgången förra veckan och är tvungen att aktivera mig mer igen. En promenad ner till udden är inte mycket till motion men bättre än inget.
Snön smälter fort men vägarna har i stort sett torkat upp. Elaka hål efter köldsprängningar på flera ställen.
 
Lite längre fram är det fortfarande snöhögar efter plogningen men gräset är framme i sluttningarna och under träden.
 
 
Någon har åkt över vändplatsen ner mot udden. Det är fortfarande såpass fruset trots plusgrader hela dagen att snön håller att gå på.
Jag gick ner till älvkanten och försökte få en bild ut mot piren. Isxen såg lurig ut så jag vågade inte kliva ut på den.
Så jag gick upp mot vägen igen och ut på piren istället.
Den var i stort sett ren från snö och vattnet skvalade ner mot Fryken.
Vattenståndet är ganska lågt så en del av isen ligger på land. 
 
Samma vy men lite längre ut på piren. 
 
Norsälven var aldrig riktigt istäckt den här vintern. Det som ligger kvar lär snart försvinna och svanarna kan komma lite längre in mot land.  
På vägen hem lyssnade jag mest på fåglarna. Stararna satt i topparna runt vägen och sjöng. Rödhaken (?) i bakgrunden och många envisa bofinkar.
Som alltid sångsvanar och kanadagäss lite längre bort på åkrarna.
Jag har sett att jag måste lära mig att hålla koll på fodralet runt telefonen så att det ine skymmer linsen. Flera bilder hade röda hörn för att fodralet varit för nära.
Rutinerad fotograf?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela