peterrojder.blogg.se

my world

Trött men lite gjort ändå.

Publicerad 2017-09-20 17:35:04 i Dagen som gick,

Började dagen med att inte gå upp förrän 9. Kändes slött men ganska ok ändå.
På förmiddagen gjorde jag inte många knop utan gick mest runt och smårotade lite.
Inget producerat skulle man kunna säga.
Men det går ju inte an så jag tog mig samman och gick ut.
Ett varv i trädgården först.
Bara en koll men jag plockade upp några äpplen från marken. Inte många kvar nu.
Garderoben och garderobsdörren låg på tork sen igår men jag tog en liten pensel och strök kanterna för att vara säker på att de också blir ljusgråa. Insidan blir vit. 
Dörren ska strykas en gång till på framsidan men annars är det bara insidan kvar.
Råsponten i bakgrunden är strukna på undersidan en gång men jag hade några kvar.
Jag fortsatte på samma sätt som förut och la upp dem på kärran trots att den var full med annat.
Det fungerade och jag la upp några runt omkring också efter målningen.
Under tiden som jag väntade på att de skulle bli hanterbara tag jag hand om några skott jag fått av Ing-Marie. Jag hade rätt många krukor i samma storlek så jag plockade fram åtta stycken. Lite små kanske men det går att skaffa större sen. Det var fler skott än jag trodde (tack!) så jag satte två i några krukor.
Jag valde lerkrukor så jag försökte leta reda på ytterkrukor till alla. Lite olika men det får duga så länge.
De är utplacerade i olika fönster så nu får jag se om de överlever.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela