peterrojder.blogg.se

my world

Korp?

Publicerad 2017-09-20 00:13:47 i Dagen som gick,

Ibland undrar jag om jag är lite av en korp eller skata. 
Inte så att jag stjäl saker men jag köper ibland saker som jag inte riktigt behöver.
I alla fall inte just då.
Eller så mycket.
Jag la bud på lite hängrännor och annat på en auktion i Bjälverud förra veckan och vann. Rätt mycket saker.
Men det måste hämtas inom en vecka.
Så jag tyckte jag skulle vara effektiv och hämta det idag när jag ändå skulle till Sunne för att göra upp en del bankaffärer. 
Jag tog med mig kärra och takräcke. Takräcket passar bara på 9000 så bilarna fick flyttas om lite. Jag måste ju få fam kärran också. Kärran ställde före den delen till det lite när jag skulle parkera i Sunne men jag hade blivit tipsad om ICA-parkeringen och där fick jag en dubbelruta så det gick bra.
Efter en timme på banken bar det iväg norrut.
Det är väldigt länge sedan jag var i Bjälverud så jag var inte riktigt säker på vart jag skulle. Vad jag kan komma ihåg var jag möjligen där en gång på 70-talet men annars inte sedan de byggde den nya vägen förbi Tossebergsklätten.
Det låg längs vägen så det löste sig. Stor skylt på väggen.
Jag såg först ingen person någonstans så jag gick ett litet varv innan jag tittade in genom dörren. Som var rakt under den stora skylten! (Var är min logik när jag letar utomhus innan jag öppnar dörren?)
Där inne var det flera som höll på och de visade mig var alla saker låg. 
Jag backade in och lastade på alla småsaker. Kärran blev inte riktigt full så jag hade fått plats med mer. Rännorna och stuprören var alldeles för långa för att ta på takräcket så de fick ligga ovanpå kärran. Mitt på och så långt fram det gick utan att ta i bakluckan. Det stack ändå ut tre meter bakåt.
Efter lite allmänt prat om att jag var släkt med Bror och annat satte jag mig i bilen och åkte.
Det blev bra balanserat så hemfärden blev lugn och stabil. 
Väl hemma fick jag först göra en mellanparkering på vägen.
Jag var tvungen att plocka av de långa sakerna och flytta om bilarna lite igen innan jag kunde backa in kärran. Allt långt har fått en tillfällig (?!) plats framför garaget.
Sen var det bara att ställa kärran framför garageporten. Avlastning får bli om några dagar och då ska det sorteras upp. Just nu ligger det blandat på i stort sett alla sätt.
Är det nån som tror att jag behöver allt?
Kanske läge för nån Blocketannons senare?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela